Greenfix og SoilWeb referencer

      

Brede Å projektet. Et særtryk fra Ingeniøren. Tryk på billedet for at læse særtrykket.



                      

Som en del af renoveringen af Glastonbury Abbey skulle murene stabiliseres uden at ødelægge bygningens eksisterende karakter af bygningen. Dette omfattede græsoverfladen, som var vokset oven på murene siden klostrets opløsning i 1539. Det eksisterende græsareal blev klippet tilbage for at gøre det muligt at arbejde på murene. Overfladen på murbrokkerne og de jordfyldte mure blev derefter dækket med Soilmat eller Geocoir afhængigt af den specifikke murs konstruktion. Dette blev tilsået, og græs fik lov til at genetablere sig.

                  

Projektet bestod af installation af beskyttelse mod jorderosion og etablering af vegetation på en nydannet skråning ved det nyligt udvidede DHL/Primark-distributionscenter i Thrapston nær Kettering.
Pre-Seed Covamat Fresh blev valgt for at skabe en græsklædt overflade på kort tid, mens tæppet fortsatte med at beskytte skråningen, indtil rodmatrixen var vokset tilstrækkeligt til at sikre god erosionskontrol.

Covamat Fresh øger spiringshastigheden på grund af inkorporeringen af organisk gødning, mikroorganismer og 5 mm muldjord i tæppet. Det ekstra lag muldjord gør det muligt for frøene at begynde at spire, når rullerne er fremstillet. Med dette i tankerne kræves øjeblikkelig installation ved ankomsten til stedet. På dette sted blev standardfrøblanding 2A indarbejdet i Covamat Fresh. Denne blanding kræver lav vedligeholdelse, er skyggetålende og kan bruges i jord af bedre kvalitet. Den udviser stærk rodudvikling og erosionsbeskyttelse.

Overfladen blev forberedt i overensstemmelse med Greenfix' installationsinstruktioner. Rullerne blev derefter lagt løst ned ad skråningen med papirsiden nedad. Det medfølgende fastgørelsesmønster blev fulgt for at sikre god jordkontakt for en vellykket spiring. Greenfix træspyd blev brugt til at fastgøre måtterne. Spredning af maksimalt 5 mm jord oven på måtten hjalp yderligere på jordkontakten. Foden af skråningen blev sikret bag en trækant.

 

                  

I 2014 udførte Network Rail en fordobling af hovedstrækningen mellem Swindon og Kemble som en del af det forberedende arbejde før elektrificeringsarbejdet, der var planlagt til 2017. Opgraderingen af infrastrukturen langs ruten omfattede genetablering af den anden linje, forbedringer af jordarbejder for at give plads til det nye spor. Der blev bygget en ny dæmning ved Kemble krydsningen. Den ville være utilgængelig, når arbejdet var færdigt, der var brug for en græsoverflade, der hurtigt kunne etableres.
Covamat C-100-PS blev valgt som erosionsmåtten til dette projekt på grund af dets kombination af robust konstruktion og nem installation til en økonomisk pris. Der blev brugt en pre-sået Covamat for at sikre, at græsset spirede på så kort tid som muligt. Erosionsmåtten blev gravet ned i en ankergrøft på toppen af skråningen, og fastgjort i overensstemmelse med det fastgørelsesmønster, der blev leveret af Greenfix, og sikret ved foden af dæmningen.